onsdag 27 september 2017

När det var sommar

Drömmer mig tillbaka till när det var sommar...

Hej på er!

Jag gick igenom lite gamla bilder, och fick en oerhört stark längtan tillbaka till sommaren. Jag hör i och för sig till den skara som tycker att alla årstider har sin tjusning. Men sommar, semester och sol är ju något alldeles extra alltså. Fast i år vet jag inte vad som hände, sommaren passerade och solen var väldigt sparsam med sina strålar. Visserligen var det uppehåll en hel del, och det uppskattar jag verkligen, vi har ändå kunnat vara ute i princip varje dag. Och det är ju också värt en del. Det finns ju somrar där det inte gör annat än regnar menar jag, och det gillar jag verkligen inte.
Men några ljumna sommarkvällar där man kunde sitta ute och grilla vet jag inte om jag minns, och inte så många turer till någon badsjö heller.




Jag längtar något alldeles oerhört till nästa sommar, dels av helt uppenbara skäl förstås, men också för att vi planterat så mycket nya växter i år, och jag är mycket nyfiken på hur de kommer se ut nästa sommar. Det här är ju inte vår trädgård som ni förstår, utan den vackra parken nedanför Villa Fridhem.
Lavendel alltså. Älskart!


Vilsamt och vackert.


Om min lavendel bara blir en bråkdel så maffig som denna...!

Prinsessornas lekstuga. Ungefär världens sötaste.

Nu blickar vi framåt mot Halloween (som barnen älskar) och mot jul (som både jag och barnen älskar. M också fast han låtsas att han helst vill resa bort) och allas födelsedagar. Och det är ju inte så dumt det heller.
Sedan väntar vi med spänning och ser om scillorna som jag och tjejerna har planterat vill titta upp. Och snödropparna.
Och kanske de små tusenskönorna också.
Som sagt, det blir en spännande vår!

Kram
a

Inga kommentarer: