lördag 29 juli 2017

Söderköping

Hej!

Tittar in som hastigast och visar några bilder från när vi var i Söderköping förra veckan. Min svärmor fyllde jämnt, och vi tog en liten avstickare dit, vilket visade sig vara en bra idé! Jättemysig plats - och jättesmarrig glass!



Smultronstället behöver kanske ingen närmare presentation, men för oss var det första gången vi var där. Succé för alla utom P då, såklart ;-)



Jag tyckte mycket om en rabatt jag hittade där man planterat rosor av olika sorter och sedan satt ut skyltar som berättade vilken sort det var.



Den här sorten kan jag i alla fall nästan utan och innan för den har jag "överallt" här hemma. Mycket trevlig och lättskött liten sort! Mina blad är nog inte riktigt så krusiga i kanterna, så det är säkert inte exakt samma, men väldigt snarlik.



Vackert väder hade födelsedagsbarnet beställt!



Jag längtar redan efter nästa sommar så alla växter jag planterat/ska plantera i år får komma till sin rätt från början.



Ha en fin kväll allihop!

Kram
a

Inga kommentarer: