onsdag 12 juli 2017

Ladies

Nya damer i hönsgården!

Hej på er!

Ja, jag vet. Jag ligger efter. Semester genererar märkligt nog mindre tid över..känns det som?

Hur som helst. Här kommer bild på de fyra nya damerna.
Det är (från vänster)

Lisa Ingalill Doris och Kerstin




De har nu bott hos oss en vecka, och det har gått bra. De här fyra är lite blygare och försiktigare än de andra, och de är mycket mer kvällströtta. När jag kommer för att släppa ut dem på en liten kvällsrunda vid niosnåret så har de här små tanterna redan gått och lagt sig. Alla gör som de vill, det brukar bli bäst så.

Och - idag har vi hämtat hem två nya små godingar (men sen är det stopp, jag lovar!) En pärlgrå dvärgsilkeshöna, och en silvervilt. Jättefina! Pärlan och Lilla Kråkan. Bild kommer förstås på dem också, just nu regnar det, men ska försöka fota så fort jag hinner.

Ha en fin kväll hörni!

Kram
a

Inga kommentarer: