tisdag 20 juni 2017

Panasonic home safety

Hej!

Jösses så rädd jag blev i morse när jag skulle släppa ut hönorna. Alla kom ivrigt och glatt skuttandes, utom en som låg i ett rede, alldeles tyst och still. Hon har betett sig lite märkligt de senaste dagarna så jag var tvärsäker på att hon var död. Klump i magen och illamående. Lilla fina hönan!
Samlade mod till mig och gick in - och döm om min förvåning när jag såg att hon rörde på sig! Efter att ha läst på lite så har jag kommit fram till att hon nog ruvar. Puh!!




Jag har fått förmånen att testa ett larmsystem från Panasonic.

Det är ett säkert larmsystem med en kraftfull larmsiren som kommer få inkräktare att vilja vända i dörren och fly innan dina grannar hunnit dit för att undersöka saken.
Ska bli mycket spännande att testa. Vi väntar på en kamera som är restad, som kommer göra paketet komplett.

 Alla komponenter är enkla att ansluta till nätverket via en app på din smartphone/surfplatta vilket gör att alla sensorer kan skicka signaler till antingen mobil eller fast telefon och gör det även möjligt att styra larmsirenen på avstånd.

- En hub, en dörr/fönstersensor, en rörelsesensor samt en inomhussiren ingår i startpaketet.

- Räckvidd på upp till 300 meter - perfekt för stora hus!

- Snabb och enkel trådlös installation.

- Smart rörelsesensor med multifunktionalitet. Förutom att varna för inbrottstjuvar kan den användas för andra praktiska funktioner i hemmet, som t.ex. tända en lampa som är kopplad till en s.k. Smart Plug.

- Anslutning genom trådlös ULE-standard (Ultra Low Energy) som är osynlig för vanliga konsumentprodukter, till skillnad från normal och lätthackad WiFi-överföring.

Smart va?

Ha en fin dag i solen, här väntar fönsterputs! Inte så kul, men skönt efteråt!

Kram
a
#smarthomebuzz #panasonic #buzzador

Inga kommentarer: