onsdag 7 juni 2017

Nationaldagen hos oss

Hej på er!

Jag hade tänkt kika in igår, men tiden räckte inte till. Har haft kompisar till T på sleepover, fixat våfflor till dem och några till, varit på fotbollsmatch i Leksand där jag fick se sonen göra mål! Hann också ta en glass med lilltjejen i solen, kändes mysigt med en stund på tu man hand, bara hon och jag.
Leksand är för övrigt sommarlov för mig, vi hade sommarstuga i de trakterna när jag var liten och vi var där ofta.

När vi kom hem hann vi släppa ut hönorna en stund. De är fortfarande ganska försiktiga, och silkeshönorna verkar föredra säkerheten i hägnet, vilket jag på sätt och vis tycker är skönt.
Vore så sorgligt om något hände dem. 




Såhär såg det ut hemma hos oss igår kväll. Så mysigt!! Vi har stor tomt, och har bestämt oss för att hålla avgränsat för hönorna så de inte krafsar sönder rabatter och bajsar bland utemöbler. Praktiskt med grind, då går det fort och lätt att stänga för. Vi har en genväg genom syrenhäcken (syns inte i bild men finns på vänster sida om grinden) och där ska vi snickra en liten grind har vi tänkt, så det blir stopp där med.

Idag är en dag som gått i blommornas tecken. Visar imorgon!
(om det inte regnar, det är riktigt oväder här just nu. Brr!
Jag som så gärna ville gå ut och plantera!)

Ha en fin dag!

Kram
a

Inga kommentarer: