lördag 17 juni 2017

Junimorgon

God morgon!

Idag är det bara jag och lilltjejen hemma, far i huset och äldsta dottern har åkt på läger och sonen sover hos mormor och morfar. Lilltjejen sover trots att klockan är tio, finns ingen som kan ta sovmorgon som hon!

Själv har jag varit ute hos hönorna, gett dem lite pannkaksrester (gissa om jag blev poppis?) och städat lite. Jösses vad de lortar ner överallt, tänk om de bara hade ett uns av renlighet och hygientänk i sitt beteende ;-)



Nu har vi haft dem i snart en månad, och gräset i hönsgården har hunnit bli tillplattat, brunt och ganska tråkigt. Igår släppte vi ute dem i trädgården och de fick traska runt i timmar och bara vara. Jättehärligt! Jag törs inte lämna dem, för vi har inte hunnit fixa staketet ännu, efter rymningen förra veckan. Funderar på om jag ska ta L med mig och göra samma sak idag med. Det är så härligt när man kan kila ut i nattlinne och kolla till dem, älskade sommar!



Jag håller på att fundera över en cafégrupp som vi skulle kunna ha vid hönshuset. Vore mysigt att sitta och fika och ha dem omkring sig. Måste ta tag i det och bestämma vilken sort vi ska ha. Det får bli någon nätt grupp som är lätt att förvara över vintern.

Nej nu måste jag väcka lilltjejen så hon inte vänder helt på dygnet!

Ha en fin dag allihop!

Kram
a

Inga kommentarer: