onsdag 28 juni 2017

Den bästa tiden...

Den bästa tiden är den mellan hägg och syren. Sägs det.
Varje gång en vacker blomma har sin säsong så tänker jag
"Wow! Det här är verkligen min favoritblomma!"

Det säger jag varje gång barnen fyller år och det är tid för ranunkler, när jag köpt hem några ljusrosa bollar inlindade i frasigt silkespapper.
 När rosorna blommar så är jag övertygad om att just de är vackrast. När träden dignar av rosa blommor på våren likaså. För att inte tala om när äppelträden blommar. DET är ju så vackert. Och snödropparna inte att förglömma. Då är ju våren här på riktigt.
Ja ni hör ju. Och nu är det alltså dags för pionen.
Och just nu är den absolut min favoritblomma!

Jag borde absolut ha fler. Många, många fler.







I morse var det så varmt att vi kunde äta frukost ute tillsammans med hönorna. Det ska bli en ny liten uteplats så vi kan sitta ner och ha ett öga på de små som knatar runt. Riktigt trevligt! Och så skönt att slippa frysa!

Ha en fin kväll!

Kram
a

Inga kommentarer: