fredag 5 maj 2017

Pastelligt flickrum


Hej!

Solig fredag idag! Inte så dumt, eller hur? Jag har fröknäcke i ugnen, huset är nystädat och sängarna renbäddade. Schemat är fullspäckat, och snart ska jag ut och leta bröllopskläder för det vankas sommarbröllop snart..!

Men innan dess - välkomna in till lillasysters rum!
En riktig pastellkaramell tycker jag.

Hon sover inte så himla mycket här inne om jag ska vara ärlig, men när det ska lekas så kan hon vara här i timmar. Oj vad hon pysslar och plockar och fixar.




Jag bytte knoppar på lådorna förra veckan, till små vita söta kaniner. Riktigt söta men svåra att fånga på bild av någon anledning?!




Ett tappert försök! Finns det något sötare än små kaniner?



Taklampan har jag sneglat på i flera år, men bestämde mig när vi landade på Island i höstas och en stor butik på flygplatsen hade masssssor av färgglada ballonglampor i taket. Köpte den inte där dock, men beställde den medan vi var borta så den väntade på oss när vi kom hem :-)

Nej, nu måste jag sätta fart om det ska bli några kläder idag.

Passar på att fråga om jag har någon läsare här inne som har hönor? Vi har funderat jättemånga år på att skaffa, men det har aldrig riktigt passat. Förrän nu, kanske. Vi velar mellan dvärgsilkeshöns, orphington (otroligt vackra men lite stora kanske?) eller dvärkkochin som ju också ser jättefina ut.
Nu har vi kommit så långt i planeringen att vi skulle vilja komma hem till någon för att titta och känna oss för.
Så, tips mottages tacksamt!

Ha en fin fredag!

Kram
a

Inga kommentarer: