tisdag 9 maj 2017

GOLDEN RETRIEVER

Hej!

Idag hade vi blå himmel och sol på morgonpromenaden. Inte så varmt i luften, men ändå - sol!! När jag kom hem och satte ut min lavendel och mina övriga växter så fick jag se att det haglade. Bara att ta in alltsammans igen. Ja, sådär är det med vårväder :-)

Jag, som varit så tvärsäker på att vi inte ska ha någon mer hund den dagen Melker inte finns mer, har plötsligt börjat tveka. Han och jag har ju hängt tillsammans dagligen i många år nu. Han som var min bebis innan barnen föddes. Jag ska inte sticka under stolen med att det var lättare att ha hund innan man hade barn, för det var det förstås, det fanns ju tid på ett helt annat sätt. Och visst pustar jag ibland över leriga tassar på nytvättade golv. Men å andra sidan finns det ju ingen som är så GLAD som han. Alltid, alltid glad! Och så snäll mot barnen. Finns verkligen ingen bättre hund, någonstans, någonsin. Golden Retriever är verkligen den bästa rasen, enligt mig. Är så glada för att vi fick just den här killen!
(vi skulle egentligen haft en annan hanhund från samma kull)




Vad tror ni om hönorna då? Hönor och hundar. Det är det jag har i huvudet just nu :-)

Ha en fin dag!

Kram Anna

Inga kommentarer: