torsdag 25 maj 2017

FARM FRESH EGGS

Farm Fresh Eggs...blir det hos oss från och med nu.
För igår kväll bestämde vi oss hastigt och lustigt för ett gäng hönor! Det gick väldigt fort allting, leverans redan idag, och hönsgården var inte påbörjad..! Stölleprov! Men, allt går ju som bekant, och nu sover de i det som fram till igår var lekstuga. Det blev två olika sorter också, tvärtom vad vi egentligen tänkt. Och en tupp också, det skulle vi inte heller ha. Full koll på ingenting ;-)

Det dök upp ett gäng av den ras och färg vi ville ha. Från Värmland dessutom. Ni som känner mig vet att jag är flyttat till Dalarna från Värmland för en herrans massa år sedan. Det klickade lite. Självklart ska ett gäng värmländska hönor kuckla runt hemma hos oss!




Det känns fortfarande som om jag ska vakna ur någon halvgalen dröm. Att jag ska skratta lite och berätta för M att jag drömde att jag åkte till Insjön och köpte Värmländska hönor utan färdig hönsgård eller någonting. Men ingen väcker mig och jag börjar förstå att det faktiskt är sant alltihop. Stölleprov, som sagt! Men roligt förstås!

Nu ska jag krypa ner och begrunda dagens galenskaper.
Bokstavligt talat.

Kram!

Hönsmamman

Inga kommentarer: