lördag 8 april 2017

When life gives you lemons...


 Hej!
...make lemonade! Ett mycket bra citat.

Det här inlägget skulle jag egentligen skrivit igår, men det hanns inte med då jag fick åka till skolan och hämta P som stukat foten.
Menmen. Så är det ibland. Foten var lindad av skolsyster och han fick lägga sig i soffan och ta igen sig hos mormor och morfar. Så glad för att våra barn både har mor och farföräldrar som alltid sätter barnen först och som alltid försöker ställa upp!



Hur som helst. Jag tänkte i alla fall visa er Thildas citronträd. Jag har snöat in på medelhavsväxter, som olivträd och citronträd. Så himla vackra. Och citronträden doftar ju helt underbart! Jag trodde aldrig jag skulle få dem att överleva, men de verkar trivas bra hos oss. Det äldsta trädet vi har har vi haft i drygt två år. Ganska nyligen skördade vi den allra första citronen, gissa om det kändes speciellt?! Man ska tydligen inte äta de citroner som sitter på när man köper träden då dessa är hårt besprutade. Lite synd, men det är ju bara att gilla läget.
T älskar verkligen citroner och väljer alltid citronsmak om det går. Glass, godis, muffins, vatten... - överallt där citron passar. Självklart borde hon ha ett citronträd i sitt rum!


Sagt och gjort. Jag köpte ett nytt med många frukter och många blommor, men det kändes för stort i relation till fönstret, så det fick bli ett som vi köpte förra våren. Det blev jättefint tycker jag! Och jag tror att jag räknade till inte mindre än sju citroner på det!



Vilken förskräcklig dag det var igår, syftar naturligtvis på det som hände i Stockholm. Igår och idag går alla tankar till de som drabbats. Jag läste någonstans att en elvaårig flicka saknas. Då går det rysningar i hela kroppen på mig, och jag kramar barnen lite extra! Ta hand om varandra!

Kram
a

Inga kommentarer: