lördag 1 april 2017

Rensar vidare...

Hej igen!

Har ni blivit lurade idag eller har ni klarat er? Jag vaknade av åskan i morse och trodde först att det var på skoj, men det var det ju inte. Ovanligt med åska såhär tidigt!
Jag väckte lilltjejen med att säga att vi skulle åka bort idag och att vi försovit oss. Hon satte sig yrvaken upp och frågade var hennes väska fanns, för hon måste ju packa först. April april!

Jag läste om ett lite halvroligt aprilskämt som tydligen ägt rum i Arvika för ett antal år sedan, där kunde man läsa i tidningen att man skulle lägga ut lakan i kring sin tomt för att hjälpa kommunen fastställa tomtgränser. Dagen efter publicerades bild i tidningen där man tydligt kunde se vilka som gått på det. Lite kul faktiskt!




Hur som helst. Jag rensar vidare härhemma. Det går inte fort, men det blir bra ;-) I den här hörnan av Philips rum har han länge haft ett stort bord fullt med lego. I teorin var det en bra idé, men i praktiken blev det bara svårstädat och rörigt. Ut med det gamla, in med det nya. Åkte till IKEA och släpade hem ett nytt skrivbord, ny lampa och så lite nya ramar. Allt annat i rummet har hängt med sedan innan. Resultatet blev ett rum som passar honom mycket bättre. Han behöver en riktig stol att kunna sitta på när han spelar gitarr, vilket han gör allt som oftast. Jättekul!



Blev så glad när jag hittade ett linnepåslakan som passar även i det här rummet, Man sover så gott i linne tycker jag. Luftigt och fräscht!

Nu ska vi passa på att grilla här, det var riktigt grått och tråkigt i morse men eftermiddagen bjöd på riktigt fint väder. Hann med en promenad mellan tjejernas danslektioner. Så skönt att komma ut en sväng!

Ha en fin kväll allihop!

Kram
a

Inga kommentarer: