måndag 24 oktober 2016

Why weekends are better than weekdays!

Var tog den här helgen vägen??
Jösses! Ja, det kan hända att en halloweenfest igår för barnen och deras kompisar hade med saken att göra! Det är verkligen inte klokt hur lång tid sånt där tar (tänka ut - handla - fixa - förbereda - duka - baka - pimpa) i relation till hur lång tid det tar i mitt huvud (handla hem, slänga fram i ett huj, slänga på en och en annan spindel - klart! Max 5 minuter från att man kommit hem i alla fall. Väl? Kanske till och med kortare) Tidsoptimist, javisst! 

Jag höll verkligen på heeela dagen igår. Och jag hade bästa hjälpen vid min sida, två hjälpsamma tjejer (P höll sig som vanligt på behörigt avstånd, men jag hade inte väntat mig något annat, sånt är bara inte alls hans grej) och T är ju så stor nu så att få hjälp från henne är ju som att få hjälp från en till vuxen. Lillasyster däremot...inte riktigt än :-) Men hon är på god väg!

Visar er förstås bilder någon dag!


Jag har - tillsammans med Buzzador - fått testa nytt, gott glutenfritt bröd från Schär. Yum!
Gott med ett grövre bröd som inte är för sött, och så gillar jag när det är lite frön och annat som skapar mättnad.
Jag valde att rosta mitt och att äta en fruktig frukost till. Frukt är verkligen min grej, allt blir så mycket godare och det ser ju så friskt ut! Man borde bli bättre på att fixa goda frukostar till vardags, men å andra sidan - så mycket roligare när det blir helg!

Nu är det läggdags här, må så gott allihop!

Kram
a

#Schärbuzz2016 #Glutenfritt #Buzzador

Inga kommentarer: