söndag 27 mars 2016

Glad påsk!

Såhär såg det ut hos oss igår! Först en lång frukost med goda tillbehör och sedan slalomåkning i solsken med kusinerna. Riktigt mysigt!


Mums!


Påskäggsjakt utomhus! Det här året hade påskharen fokuserat mer på små påskpresenter än på godis. Mycket bra tycker vi :-) Några godisbitar och en kanelbulle låg dock i äggen, det är ju ändå påsk!


Bilderna hamnar hipp som happ! Blogspot...!


Apropå påskpresenter. Först hade haren lagt ut lappar med frågor, och när man svarat rätt på dem så fick man slutligen en skattkarta. Där hade haren placerat ut tre påsar med lite smått och gott, bland annat lite pyssel, en film och solglasögon. Mycket uppskattat!


Rosa duniga fjädrar i vardagsrummet. Påsken är för övrigt en så skön högtid tycker jag, dels gillar ju jag det pastelliga, och så börjar det bli ljust ute och det går mot våren. Julen är mycket jäktigare då, med julklappar, paketkalendrar och alla luciaavslutningar och konserter och graderingar och uppvisningar och baka lussekatter och pepparkakor och helst göra pepparkakshus också. Missförstå mig rätt, jag älskar ju julen och tycker att det är jätteroligt (och mycket av det där går ju såklart att skippa om man inte vill) ja - hur som helst så är den ju intensiv. Och det är ju skönt att påsken i n t e är riktigt så fullspäckad, faktiskt :-)

Idag har vi kört skidor hela dagen, rätt mör i benen nu om man säger så. Får se om jag kommer ned för trappen i morgon bitti!

Ha en fin kväll!

Kram
a

Inga kommentarer: