måndag 7 september 2015

Pop til' you drop

...Så var det måndag igen då! Har haft en rätt skön helg utan måsten, det behövs också ibland. Jag kan vara dålig på det, irritera mig över sakerna jag inte gjorde. Ska försöka bli bättre på att inse att man inte måste göra något jämt.

Jag och P bakade muffins häromdagen, och för alla som känner P så förstår man hur bakvänt det låter. Han äter nämligen ENBART kanelbullar och pepparkakor. Inget annat, alls när det gäller sötsaker. Men så bestämde jag att vi skulle prova att baka muffins, och han var faktiskt med och måttade och hällde och knäckte ägg och smakade yttepyttelite på smeten. Stort för att vara honom! Och sedan bröt han små bitar från en färdig muffin och smakade, och även om han inte älskade det så slank åtminstone några bitar ner. Nu är det säkert någon som höjer pekfingret och undrar varför vi försöker lära pojken att äta socker när han uppenbarligen inte tycker om. Jo, när han inte längre vill sitta bredvid kompisar som fikar när de äter kakor/tårta/godis så tycker jag att vi måste försöka visa honom att det inte är det minsta farligt eller otäckt. Han behöver självklart inte bli någon storätare, men ibland kan det vara viktigt socialt att vara med och fika och inte dra sig undan.





Av några överblivna muffins gjorde jag ett gäng cakepops. Mums! Det kommer nog dröja innan P kan tänka sig att smaka på dem, de innehåller ju riktigt läskiga saker, som strössel och choklad :-P

Dags att fortsätta här!

Ha en fin dag,
kram
a

Inga kommentarer: