söndag 13 september 2015

Kväll hos oss

Är det bara jag som tycker att det är lite mysigt att tända ljus och mysa inomhus? Min man tycker i alla fall inte om det. Säger han. Men jag tror nog att han gillar det ändå, åtminstone lite i kanten.



Ikväll bjöd vi mamma och pappa på tomatsoppa. Inte så tokigt!



Vips så var det mörkt ute. Liiiiite mysigt. I alla fall när man är hemma. Min mamma får alltid en väldig hemlängtan när det skymmer ute, och jag börjar nog bli likadan. När det tänds i husen ute på gatan - då vill jag hem till oss, till familjen.



Satte upp en slinga som legat i garaget hur länge som helst, M tyckte att det var lite cirkusvarning på den, men vaddå? Special show every night - barn som bråkar, föräldrar som försöker överrösta dammsugaren, läxor, tvätthögar som aldrig sinar, träningar, att-göra-listor som blir längre hur många punkter man än betar av och så vidare. Ja, ni vet ju förstås, för det är lika hos många.



Godnattkram!

a

Inga kommentarer: