onsdag 19 augusti 2015

En rosa dag

I lördags var det min födelsedag! Det var en så himla lyckad dag, från morgon till läggdags. Barnen sjöng, himlen var blå, nära och kära kom och hälsade på eller ringde, teckningar, paket, god mat, trevligt sällskap... Listan kan göras lång, och när jag gick och la mig kände jag mig glad i hela kroppen! Över att jag har så många fina omkring mig, som alltid ställer upp (och som ibland slår knut på sig själva för att allt ska bli så bra som möjligt, jag vet om det och uppskattar det enormt!)

Det blev en rosa dag, och det känns dom en "röd tråd" i sammanhanget eftersom när min mamma skulle ha mig, så köpte hon sig en stor fin rosa necessär som hon skulle ha med sig till BB. Jag är född en hel månad för tidigt, så det var ingen som väntade sig att jag skulle göra entré redan i augusti. Men grannpojken hade sett mamma fara iväg med necessären och meddelade i sin tur sin mamma om saken (som först inte trodde på det eftersom det var alldeles för tidigt) så den där necessären blev sedan förknippad med hela händelsen :-)




Rosa dammsugare som min mamma bakat



Paket från barnen innehållande teckningar, pärlplattor och egenhändigt pärlade armband ♡ ♡ ♡



Världens godaste rulltårta med lemoncurd, kokos och hallon. Sött och syrligt. Mums!! Rosorna kommer från rabatten utanför, och dagen till ära fick jag två nya buskar. Tycker att de är så himla fina, och hoppas att de står sig fint och blommar ännu mer nästa år!



Min fina kompis E kom och hälsade på och lämnade så fina rosa flaskor i en hink fylld med isbitar med lavendel och rosenblad. Vi var inne på samma linje hon och jag, för jag hade sprungit och försökt frysa ner is med hallon och små rosor under dagens lopp. Här har alla flaskor fått hoppa över till en lite större champagnekylare, visst blev det fint?

Presenten jag fick av M visar jag en annan dag ♡

Ha det fint,
kram
a

Inga kommentarer: