tisdag 9 juli 2013

Operation rensning...

...har startat! Igår fick jag äntligen tummen loss och började rensa i barnens rum. P har okristligt mycket lego, och det har tagit upp halva golvet och hela skrivbordet. Svär ve och förbannelse varenda gång det ska dammas eller dammsugas därinne. För er som inte har småbarn kan jag meddela att lego är en fantastiskt bra leksak, men helt omöjlig att hantera. Man behöver bara andas på det så ramlar nån liten del av. Och när man ska trycka tillbaka den delen som lossnat så släpper något annat. Tålmodighet har aldrig varit min starka sida (byggt för lite lego som liten?) Hur som helst, nu har jag varsamt lagt ner alla färgglada klossar i coca-cola lådan och i den stora metallbacken under. Mycket, mycket bättre. Garderoben är rensad, en hel del småbarnsleksaker bortplockade. Mycket nöjd med mig själv! Bara resten kvar nu då ;-)



P&K!

Inga kommentarer: