måndag 10 september 2012

Fullt upp...

...är det just nu! Förutom att jag varit sjuk från och till i två veckor (bland annat äcklig ögoninflammation som tyckte så mycket om mig att den hälsade på inte mindre än två gånger på båda ögonen!) så har vi (yes, som vanligt inte så mycket "jag" utan M och min pappa medan jag - och mamma och svärmor och svärfar inte att förglömma! - skött markservice) rivit ut köksgolvet så nu har vi plötsligt betonggolv, kyl och frys i hallen, och halva möblemanget i vardagsrum och hall. Det blir jättebra...när det blir klart! Men när man är mitt i det är det lite B.

Dessutom - lite omställning faktiskt - att inte ha alla barnen på samma ställe. Fullt upp med logistik hit och dit och simning-blockflöjt-dans x 2-packa gympapåsar-skogsutflykt med matsäck-leka med kompisar-handla mat-dammsuga-tvätta. Ja, ni vet. Lika för alla såklart, roligt men ovant med de där nya punkterna som tillkommit!

Så här kommer i alla fall ett livstecken och några bilder från i fredags när jag och barnen var i lekparken!



På väg dit! L med snufsen i högsta hugg, den är med överallt!



Bråttom bråttom! Rutschkanan väntar!!



Linnah



Tjejerna



Philip



Tokfian



Världens finaste trio!



Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Två små rum sa...

Vilka sötnosar :O)) Känner väl igen mig med all logistik, dagis, skola, simskola, ridning m.m m.m. Tar ngr veckor innan man är inne i detta virrevarv...
Väldigt fina mössor oxå..
Finns dom att inhandla hos din lilla butik?
Stor kram
Mia
Två små rum

Ekenäsliv sa...

Vilka sötisar!!! Lite galna och underbara bilder:))
Förstår att det är fullt upp!!
Och kaoset känns så väl igen;) Vi bestämde här att till våren blir det att renovera v-rum och gästrum eftersom golvet sågats upp där vi ska sätta in altandörrar och ett fönster sätts igen, kommer se lite lustigt ut ett tag, men vi behöver landa en stund efter jul.. Sen ser vi fram emot vår resa i februari så klart:))
Gillar också mössorna, vart har du hittat dem?
Ha en fin vecka!
Kram Anna

Ekenäsliv sa...

Tjingeling!!
Har skickat vän-förfrågan till dig på fb:)) Jag vet inte vad du menar med wrapp??
Adventsljusstakarna ja, riktigta fynd. Den från Markslöjd var halva priset mot butik, så den gav jag 399 för, de andra 199:-/st! Jag är riktigt nöjd med de fynden:))
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Anna