onsdag 18 april 2012

Just nu...

...är jag sjuuuuukt sugen på att göra om badrummet nere. Körde en snabbfix på lunchen och rensade i hyllan och slängde bort en del fula gamla handdukar och lade in några nya. Doftljus och kristallkrona light (söt hängande lykta) samt spegel på golvet som ska sitta vid handfatet. Ja, såhär ser det ut just nu. Förutom att jag medvetet valt att låta bli att visa kaklet. Egentligen är det inget fel alls på basen, som är vit. Misstaget vi gjorde var att lägga in en hel del blåa plattor lite hipp som happ som ger ett intryck av...trasigt schackbräde? Det är det som ska bort, om det blir som jag hoppas!




Vi var och kollade på kakel i fredags, och jag suktar över en bård som inte verkar finnas någonstans utom i mitt huvud. Tänk krönet på en kakelugn, liksom mönstrad och sirlig men inte prålig och förstås enfärgat vit och alldeles tidlös. Typ 10 cm hög. Men den lyser med sin frånvaro, så jag får väl tänka bort den då och istället fokusera på helt vanligt vitt kakel. Motstår frestelsen att sätta in avlångt fasat och kör något liknande det vi har idag, dvs 15x15. Inspirationsnbilder mottages tacksamt! Ha en fin dag!
Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Tycker det ser jättefräscht ut det du visar. Jag är en riktig sucker på Lexingtons handdukar, de är bara bäst!! Och just den doften Fluffy towels är ljuvlig!
Jag vet PRECIS vad du menar, känns som att jag har sett det nånstans… Ska googla lite;-)
Ha en fin dag!
Kram Anna

Ekenäsliv sa...

Vad tror du om något sånt här: http://www.byggfabriken.com/sortiment/kakel-och-klinker/kakel-half-tile/info/produkter/310-120-bw-kakellist-albert/

Annas hjärtan sa...

De var ju superfina allihop! Tusen tack för hjälpen, vad du är gullig! Kram!