torsdag 15 mars 2012

Poppigt!

Igår tog jag mig i kragen och gjorde något jag tänkt göra länge. Inget jobbigt alltså, snarare åt andra hållet! Först bakade jag ett gäng muffins, lät dem svalna och smulade ner dem, hade i lite kakao, lite philadelphiaost och gjorde små bollar och hjärtan. Bollarna blev bäst för hjärtformen var inte tillräckligt tydlig tycker jag. Pilligt var det också, med chokladen. Och så hade jag lite bråttom och två väldigt godissugna flickor som ville hjälpa till :-)




Kommer absolut göra dem igen! Måste ju öva lite :-)







Pussåkramheladan!

5 kommentarer:

Sandras hjärtan sa...

Har länge tänkt göra sådana men det blir liksom aldrig av, får kanske vänta tills vi har barnkalas här hemma :-) Söta blev dem iallafall!

Är det sugrör du har som pinne eller vad är det du använder? :-) Vart har du hittat dem? :-)

Kram Sandra

Annas hjärtan sa...

Hej Sandra och tack! Prova tycker jag, det är nog bra att ha gjort dem någon gång innan, för övningen skull. Kanske är jag som är klumpig på hand men jag tyckte chokladmomentet var lite pilligt :-) Jag har köpt pinnarna - och formerna här: http://www.strosselannat.se/

Kram Anna

anna sa...

Mums vad goda :) jag bakade också cakepops igår fast med ballerinasmulor i.Borde nog testa ditt recept också! Ser att vi är förtjusta i icas minimarshmallows båda två ;D Kramis!

Janni sa...

Superfina och bra rund form. Good Work :)
Hoppas de var goda också!

Annas hjärtan sa...

Janni: Tack! Kul att få beröm av en expert :-D De var jättegoda men en smula mäktiga...blir dina också det? Man blir nästan övermätt på en hel!