måndag 12 mars 2012

Gryn mm



Förhandstitt på helgens lilla projekt! Här hemma har vi länge drömt om redalådor, ni vet såna där där man förvarar gryn, socker och annat smått och gott. Ikea hade ju dem i sitt sortiment för något år sedan, men självklart har de utgått som allt annat skoj man vill ha (läs: strykbrädan i trä)
Köpte dessa nytillverkade godingar på Calimero i fredags, de kommer från IB Laursen, och M har byggt och målat (samma kulör som köksskåpen) en liten hylla till dem och så ska de smackas upp under ett av överskåpen.
För tvärsemot alla andra bloggare så har jag jättesvårt för loppis, det är nåt med lukten...det luktar gammalt...och inpyrt...och smutsigt. Nä, jag betalar hellre någon krona extra och får det rent och fint och nytt. Ska jag ha nåt gammalt vill jag veta vem som haft det! 

Socker och havregryn var givet...men i den tredje? Det fick bli oboy, till största dotterns glädje!


Är jättenöjd, precis den här gammaldags känslan gillar jag att ha i köket. Pärlspontvägg i bakgrunden och så lådorna som jag trånat efter så länge. Nu ska de bara upp på väggen också, kvällens projekt :-)

Pussåkramheladan!

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Aha, SUPERFINA!!! Faktiskt hr jag oxå siktat in mig på de där och bett min lille far snickra ihop en låda/hylla till dem. Min käre sambo har liiiite mycket annat att göra än;)
Supernajs!
Natti natti!
Kraaaam Anna