torsdag 8 mars 2012

Gäsp

Sådär ja, nu har jag jobbat ett par timmar och nästan kommit ikapp (gör man någonsin det? kommer ikapp alltså. nä, jag tänkte väl det) Jösses vad mycket man kan få gjort när barnen sover! Imorgon ska, om inget oförutsett inträffar, två av barnen till dagis. Det innebär att det bara är jag och lillskruttan hemma, men det kan vara nog så pilligt det, att jobba med en hjälpreda som gillar att måla och riva fram alla mössor och vantar som huset hava. Och det innebär en del!



Mindre stressad dag blir det i alla fall om man känner att man har koll på läget, och det har jag nu. Puh!*

Haha, en liten - helt oviktig - händelse från imorse. T skulle till dagis och jag sprayar lite balsamspray i hennes långa hår. Det blir så himla statiskt nu, med mössor och så.
Thilda - "Ta inte så mycket!" Fröknarna får ont i huvudet!"
Jag - "Va?"
T - "Ja, för nyss var det en fröken som frågade om jag hade parfym på mig och jag sa nej. Då frågade hon om det var hårspray som luktade och jag sa ja"

Jisses, nu tror väl fröknarna att man står med värsta volymsprayen och spraystajlar T's hår på mornarna. Spray och spray, allt är väl relativt, men det låter ju helknäppt! Hur reagerar ni på sånt? När barnen sagt en sak på dagis som man är säker på att någon kan misstolka och vrida så det blir nåt helt annat?
Nu var det här ju ett väldigt harmlöst missförstånd, men ändå. Kul att vara dagisfröken (ja jag vet, förskolelärare) ibland och få höra allt möjligt hemifrån :-)

Jobba en liten stund till, sen sovdags!

Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara få fråga vart du hittat de underbara burkarna!?

Annas hjärtan sa...

Hej! Burkarna kommer från inreda.com
Ha en fin dag, kram Anna