fredag 10 februari 2012

I mitt kök...


...har vita pärlhyacinter flyttat in!  

















































Ledig dag idag! Toppen! Det enda jobbiga är en förkylning i kroppen som inte verkar vilja ge med sig. Men det är ändå petitesser i sammanhanget. Nu bädda rent i sängarna! Har dock varit mycket nöjd med mina nya kuddar i linne från H&M. Påslakanen har jag haft sedan innan men för inte så länge sen slog jag till på kuddarna med volang. Mmm. Men idag blir det alltså något annat, älskar känslan av nybäddat! Hur ofta bäddar ni rent hos er förresten? Jag skulle gärna göra det varje vecka men av praktiska skäl blir det varannan. Vi lägger oss nybadade varje kväll här hemma så det känns helt ok ändå.

Pussåkramheladan!

6 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Vilken ljuvlig fredagsbild!
Kramkram denna dag!

Ekenäsliv sa...

God fm!!! Så underbart med ledig fredag!!!! Jag sitter på kurs idag, med!! Phu vad den är tung.. Men idag är det ju fredag tralala!! Mys ikväll och sovmorgon imorgon. Sen har jag algt om mitt schema så jag kommer vara ledig på fredag ett tag, fram till sommaren tror jag=) Gissa om det känns SKÖNT!! Min tös går ju i f-klass och här på landet är de lediga på fredagar, går istället lite längre dagar de andra fyra. Så gissa om vi ska mysa och pyssla fredagarna som kommer - så underbart!!!

Så fint med pärlisarna!! Har du smort krukan med filmjölk för att få den där "gammeldax" känslan?
O vilken söt liten tjej med knut! Min tjeje går också på dans två gånger i veckan, inte balett då. Hon äääälskar det! För lite sen sa hon till mig: "Mamma är du stolt över att du har en dotter osm dansar?" =) Lilla sötnöten, klart man som mamma är stolt, det är man för allt de presterar och gör!

Byter en gång i veckan, har fortarande skadad från lååånga sjukhusvisteler.. Ett tag bytte jag varje dag.

Stor fredagskram!!!
/Anna

Mamma till 4 sa...

Nu kom inte jag in genom din profil, men jag antar att det va du som frågade om änglavingarna hihi.
Ja dom finns på Ebay, sök på concrete molds, det finns huuuur mycket som helst att kika på. Och formarna är riktigt enkla att hålla på med =)
Kram och trevlig fredag!

Ekenäsliv sa...

Näe, min kommentar bara försvann...
Får väl försöka kommai håg då;-)
Så härligt med pärlisarna!!! Har du smort krukan med filmjölk för att få shabby-känslan?
Mysigt ser det ut iaf=)

En så söt liten dansballerina!
Min tjej dansar också, dock inte balett, men de har lite inslag av balett i dansen.

Idag är det sista fredagaen jag ska jobba på dett tag. Framöver har jag lagt om mina tider och kommer vara ledig på fredagar!!!!! Tjoho vad vi ska mysa och pyssla dottern och jag. Hon går i f-klass o de är lediga på fredagar. De går lite längre dagar de andra dagarna.
Ska bli helt underbart!
Denna veckan har varit sååå tuff, tre dagars utb är snart till ändå, phu!

Jag bäddar rent 1gång/vecka. Men det är bättre än när jag var tvungen att göra det varje dag! Smittorisk under västa sjukdomstiden, sen lever sånt där kvar ett tag när man vistats så mycket på sjukhus...
Så imorgon ska jag bädda rent med de nya lakanen från IKEA:-)
Vad är det för fina lakan du köppt md volanger från HM?

Ha nu en superduperfredag!!!
Kraaaaam Anna

irma´s uthus sa...

Jag vill oxå se volang lakanen:) ha en ljuvlig helg! kram irene

Annas hjärtan sa...

Vardagslyx: Tackåtack! Linnebo-Mia: Tack för tipset, det ska jag absolut göra! Trevlig helg på dig med, kramis! Ekenäsliv: Å hjälp vilken kommentar, rekord tror jag baske mig! Vad skönt för dig med lite lediga fredagar! Vad är det för utbildning? Jaså du bäddar rent varje vecka du, ja jag skulle också göra det om jag orkade men som sagt, vi lägger oss renbadade så det känns ok ändå men vi är ofta fem som sover tätt så det kan bli varmt och trångt (fast när vi för ett tag sedan sov helt barnfritt vaknade både jag och maken av att vi tokfrös!) och både Anna och Irene - bilder kommer! Synd att jag inte hann ta några i morse när jag hade dem ibäddade :-) Kram och trevlig helg till er allihop!