onsdag 4 januari 2012

Min lilla hörna 

Äntligen börjar min lilla hörna bli klar! Min arbetsplats alltså. Till att börja med så satt jag nere i vardagsrummet, men det är förstås lättare att ha någon riktig plats där man kan sitta i lugn och ro.  Det är faktiskt ganska skönt ibland, att ha lämnat morgonen bakom sig (även om den varit jättebra!) tända ett par värmeljus och tänka på något helt annat ett par timmar. Idag var en typisk sån lite sämre dag. L har sovit jättedåligt flera nätter. Tänder? Mardrömmar? Ganska (läs: väldigt) envis dam med mycket synpunkter på livet just nu. Igår grät hon 1½ timma vid läggningen. Ganska lång tid, ganska trötta öron på oss intill, ganska stressad mamma (över övriga syskon som inte kan somna i oväsendet) Självklart undrar man om hon har ont någonstans, men det tror jag ändå inte, för så fort hon fick bestämma själv så var hon urnöjd och ville hoppa i sängen eller krypa ur sängen och sticka iväg och hitta på rackartyg etc. För roligt att vara vaken helt enkelt. Och när man säger till henne på skarpen så fnissar hon bara, som om det vore något roligt. Sen vaknade hon klockan två både inatt och igår natt, klarvaken och urilsken över att ingen vill följa med henne upp. Inatt segrade tröttheten. Hello Kitty på dvd i brorsans rum och "alla" var glada, främst Linnah.


Lykta från Irmas uthus

Idag resulterade i kortare stubin än vanligt, även vad gällande de andra barnen som ju var helt oskyldiga. En som inte ville borsta tänderna, en som slängde av sig strumpor och skor i bilen på väg till dagis. Inga stora grejer alls. Men det var en sur mamma som satte sig i bilen. Vi blev "vänner" igen (ovänner är nog inte rätt beskrivning egentligen men kommer inte på något bättre ord) innan jag åkte från dagis - vilket är viktigt tycker jag, men det känns ändå inte bra i magen när morgonen varit sådär trist. Men nu är barnen hemma och ikväll ska vi alla i säng tidigt tror jag banne mig!




Kör med dubbla datorer just nu men pc'n ska bort, på sikt. Ovant med mac bara!

Kan inte ni berätta om era skrutt-mornar?

Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Kellis sa...

Vad har du börjat jobba med Anna? Har nog aldrig fått höra det faktiskt!

Mina skruttmorgnar är när man blivit osams med Isaac pga någon struntsak och att Colin hinner vakna innan jag ska cykla till jobbet och blir jätteledsen när jag går. Det känns jobbigt och att veta att det är minst 9 timmar bort innan man träffar dem igen.

Men allt går som en vän brukar säga, huvudsaken är att jag ber Isaac om ursäkt när vi träffas igen och Colin ser att mamma kommer tillbaka!

Kram på dig!

Annas hjärtan sa...

Usch ja, det där lät som hos oss. Så himla onödigt när man blir osams om småsaker sådär, liksom bortkastad tid. Jag är också noga med att be om ursäkt när jag upplever att det är jag som gjort fel, och det tycker jag känns jätteviktigt! Bra för barnen att se att även vuxna gör fel tror jag! Kramkram!