fredag 6 januari 2012

 Om en jacka!

Blev så okristligt irriterad över en grej igår! Jag köpte nya jackor till barnen nyss och köpte dem inte här i stan utan ganska många mil härifrån. Igår upptäckte jag plötsligt att de glömt ta bort ett larm i Thildas ena jackficka! Att sätta sig och åka tur och retur för en sån sak funkar liksom inte, så jag ringde till butiken och förklarade mitt ärende. Blev ganska nonchalant bemött och tjejen tyckte att jag kunde väl gå in på en annan affär och få hjälp att ta bort det. Den kedjan  jag köpte jackorna på finns inte här, och jag är inte ett dugg sugen på att vandra in på någon helt annan affär och åtgärda ett misstag som de har begått.

Fick prata med en annan tjej som förstod mig bättre och som lovade att kontakta någon annan affär här i närheten av vårt hem och förklara läget så jag skulle slippa känna mig som en tjuv när jag kom in med jackan. Sedan var jag faktiskt så fräck att jag efterfrågade någon sorts kompensation, jag tycker ändå att det är de som gjort fel och jag som får städa upp efter dem så att säga. Och då säger hon lite besvärat att det hade varit skillnad om jag kunnat komma in med jackan för då hade jag kanske kunnat få ett par strumpor eller så, men nu var de inte så sugna på att betala portot till mig. Känner bara -What?? Så jag blev så förbannad att jag skrev ett långt brev till huvudkontoret där jag förklarade hela grejen. Och nu, när jag satte mig och börjat skriva det här inlägget så ringde butikschefen upp och bad tusen gånger om ursäkt, sådär får det inte gå till sa hon. Och kompensation kommer med posten! Inte för att det var det som var grejen, alls, men lite plåster på såren tycker jag man ska få som kund i det läget. Nu återstår bara att pallra mig iväg till kupolen med jacka och kvitto och ta bort larmeländet...

En annan dag så ska jag berätta om en butik som var väldigt serviceminded och toppentrevliga!

Hur som helst så är Thilda världens finaste i sin jacka! Älskar färgen, som en marshmallow.

Idag har vi varit lediga hela gänget, så efter lunch drog vi på oss täckbyxor och mössa och drog till Romme och åkte skidor! Lillasyster sov hela tiden, men storasyskonen åkte för fullt. Det gick rätt fort att komma tillbaka till den punkt där vi slutade när förra säsongen tog slut men först var det lite vingligt. Undrar hur jag själv kommer se ut när jag åker, jag lärde mig när jag var två och åkte hela uppväxten men har inte åkt sedan högstadiet....var tar tiden vägen??

Önskar er en trevlig kväll!

Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

irma´s uthus sa...

Tiden flyger verkligen iväg! Vad sur man kan bli på irriterande butik&restaurang personal. Det var bra att du ringde:)
Ha en härlig helg, kram Irene

Annas hjärtan sa...

Ja, man irriterar sig framför allt på attityden och den är ju svår att återge förstås, men struntsamma, nu är det snart ett minne blott och jag lägger det åt sidan :-) Kram på dig och ha så mysigt i uthuset idag!

Jag och prinsarna sa...

Haha ja det är precis samma för mig och jag bävar för när det är dax för första åket igen. Tror jag väntar till nästa år faktiskt. Har ingen utrustning och det känns knappt som att det någon idé att köpa nu när vi ska bort. Nästa år du Anna så åker vi dit i smyg och över innan vi visar upp oss för övriga familjemedlemmar ;)
Kram kram