lördag 7 januari 2012

Designer

Äldsta dottern som fyller sex i februari drömmer om att bli designer. Redan innan hon fyllde fem pratade hon om det, att flytta till Paris och få designa kläder och möbler och smycken, ja lite vadsomhelst faktiskt. Och nu när hon fyller år tänkte jag att hon ska få bli designer light i alla fall. Jag ska göra en t-shirt till henne med en av hennes teckningar på! Tänker mig inte någon kortärmad fuling á la 90-tal när det där med egna klädestryck dök upp utan mer en långärmad vanlig vit, helst med någon fin halsringning, lite mjuk spets kanske? Hur som helst så hoppas jag att hon blir jättenöjd, och stolt såklart!

Just den här teckningen här intill är en av massor i samma stil. Jag tror att hon har haft en smula bråttom när hon gjort den för den saknar möjligen en del detaljer som hon brukar ha med på sina teckningar, men jag tycker ändå att den är så himla charmig.

Kanske skulle man göra någon tröja till syskonen med. Till lillasyrran är det lätt att hitta passande motiv, men jag har svårt att tro att P skulle passa i en gullig hund med prinsesskrona :-) Den får vi slipa på i så fall, men det är ett angenämt problem. Hon älskar verkligen att rita och det märks tycker jag. Och det ska väl uppmuntras, eller hur?

I eftermiddag har jag hunnit med ett besök på urmysiga Lantliv i Leksand och så en hastig sväng på Hjultorget i Leksand och Små Glädjen. På båda ställena hittade jag lite söta julsaker på rea (förstås) som jag visar er en annan dag - gissningsvis inte förrän nästa jul men...snart är vi där igen! (det där gillar inte min man som är en riktig sommarälskare)

Funderar på en annan sak också, men det blir en senare fråga! 


Pussåkramheladan

Inga kommentarer: