onsdag 11 januari 2012

Alla goda ting...

...är tre! Och oftast tycker jag verkligen det, men igår ställde jag mig en smula tveksam till påståendet. Skulle hämta på dagis och en försvann upp i en koja, två gjorde absolut inga ansträngningar att hjälpa till med ytterkläderna, en annan kläddes på under motstånd och klädde sedan sig under tiden jag klädde på en annan och en skulle sedan stå och sura i dagishallen över att jag inte tänkte gå skallgångskedja runt hela dagis över en borttappad leksak. Ja nu lät det som att jag hade hur många barn som helst men antalet kvarstår och det var samma barn som gjorde flera olika grejer :-) Puh! Var helt svettig när vi väl kom till bilen!

När vi kom hem så rök barnen ihop hela tiden, hela eftermiddagen och grand finale kom när de skulle bada ihop på kvällen och fick för sig att riva varandra. Nu vet man ju att rivmärken på varm och blöt hud ser mycket värre ut än rivmärken brukar göra så det gick rätt fort över, men ändå. Och när de upptäckte att de faktiskt gjort varandra illa den här gången så sprutade tårarna. Sorgen över en stackars lillebror med rivmärken visste inga gränser. Så kanske blev det en läxa ändå, att det inte känns bra att "skada" någon annan. Och det var ändå ganska harmlöst, när de klev upp ur karet var märkena i princip borta. Men mina barn är inte de som är handgripliga mot varandra i vanliga fall, visst syskongnabbas de - ganska mycket ibland - och ibland leker de hur bra som helst. Precis som det ska vara. Men slåss, det gör de otroligt sällan tack och lov. 



Här är de i alla fall, de tre underbara små rackarungarna. Och min nya glasburk som jag köpte på Lantliv. Fick den billigare på grund av bubblor i glaset, passar mig perfekt!

Vilket underbart ljus det är ute idag! Solen skiner och reflekteras mot snön....mmm! För mig är det här barnkalasväder, för eftersom alla våra barn fyller år i februari är det ofta sånt här ljus just på födelsedagar och kalas. Snart är jag klar med presenterna, men inte riktigt än. Har några småsaker kvar som ska ordnas.

Nu är lunchrasten slut!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: