fredag 23 december 2011

Julstök!

...ja det blev jul i år också! Dan före dopparedan är här, och huset är städat, marmeladen överlämnad (fast ingen av ordinarie personal var där - lite snopet, men sådär är det ju när man är ute i sista minuten. Dessutom fattades ett lock när vi skulle åka iväg. Jag tror jag blir galen! Det går troll i det där. Fick leta upp ett annat och spraymåla det innan vi åkte...) Julgodiset är också klart. Ja det mesta är faktiskt färdigt. Granen ska kläs (yes, jag vet - jag som tänkt ta in den redan till första advent och så har vi fortfarande inte fått den färdig) och så hade jag tänkt hinna klippa vovven, men det kommer jag aldrig hinna, och vi ska nog överleva det sistnämnda också även om det inte blir gjort innan jul.


Mitt eget julgodis blev så kladdigt så det får stå i kylen. Rocky road blev rätt gott faktiskt även om det blir mäktigt. Kolan däremot blev för hård. Mer som daim faktiskt. Borde doppa den i choklad! Köpegodis får stå framme. Mintkyssarna hade jag längtat efter länge - hittade dem på Leksands julmarknad, men vilken besvikelse det blev när jag smakade dem. Uäck! De får ligga framme som prydnad bara.




Det här är den enda sortens skinka som förekommer i det här huset :-) Me don't like julmat. Tänk den som fick en härlig grillad kycklingsallad istället. Mmmmmm! Och sen ska det plockas fram och ätas rester i hur många dagar som helst. Små ägghalvor, sill och annat snubb. Blä!




Köpte nya band till mina kransar så jag slapp mitt förra som var skarvat på ett ställe.



Polkagrisar....mmm! Undrar hur mycket jag ätit i advent? Tur att mitt nya hälsosamma liv snart är här :-)



Pärlhjärta på morfars skåp.

Nu traditionsenlig skinkmacka utan skinkmacka för mig då. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: