onsdag 21 december 2011

Julklappar

Imorgon gör barnen sista dagen på förskolan/dagis innan jul. Sex fröknar ska få julklappar som jag haft i huvudet sen i somras, nämligen burkar med ekologisk hemgjord marmelad. Gjorde i ordning den redan förra veckan och var jättenöjd för att vi var ute i så god tid. Och så blev nåt fel, så vi fick kasta alltihop! Typiskt. Och i det här receptet så ska man ha dem liggandes i vatten i tre dagar så det är ju inte gjort i en handvändning att göra ny precis, så just nu har jag skålar med apelsiner i hela tvättstugan :-) M kokade en laddning igår, men det räckte inte, och nu har fröknarna börjat gå på ledighet. Skit också. Det kanske får bli hemleverans i år?



Söta små mössor som mamma hjälpte mig sy.


Många fröknar är de också som sagt. Så de här burkarna räcker inte långt. 



Hoppas att den är ätlig den här gången. Jag provsmakade pyttelite, och den är kanske lite för syrlig, men hellre det än för söt tycker jag. Jag tycker inte om när det är för sött. Annars är det här receptet himla bra tycker jag, för den blir inte besk heller. Ibland är nämligen det när man köper tycker jag. Urk!

































Vad hittar ni på till "era" fröknar?


 Nä, nu läggning av hela ligan! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: