tisdag 29 november 2011

Min trötta liga!

Såhär ser de ut just nu. Minus rosetten då. Trollungarna. Älsklingarna. Kärt barn har många namn. Inte alltid så fördelaktiga btw :-) Måste erkänna att jag muttrade lite när L vaknade fem imorse, tack och lov så somnade hon om sen, men det kunde inte jag.



Nya nattlinnen och pyjamas från Polarn. P är kopiöst nöjd med att ta på sig sin "tomtepyjamas" efter badet på kvällarna. Efter sagan ser vi ett avsnitt (eller två, det är ju så mysigt) på gamla favoritjulkalendern Trolltider. Ni har väl inte missat den? Håller än idag! Igår blev vi så sugna på lussekatter efter att ha sett avsnittet om solbak så vi fick gå ner och ta en kvällsmacka (och passa på att skriva nota: saffran och mjöl bland annat...) Vilka är era julkalendersfavoriter? Mina är Ture Sventon (inte ett dugg julig men jag älskar den ändå) och Mysteriet på Greveholm som jag faktiskt inte såg när jag var liten. Kände mig nog för stor när den gick tror jag, men så läste jag om den och att den blivit framröstad till den mysigaste av alla. Och jag förstår varför! Den är otroligt charmig! Och så Lassemaja förstås. Och lite Pelle Svanslös också kanske?

Pussåkramheladan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det Sunes jul såklart, Tomtemaskinen med Petsson och Findus, myyysig! Sen Pelle Svanslös och Lassemaja, och självklart, Ture Sventon!! Min barndoms mysigaste julkalender!=)

Mysteriet på Greveholm fastnade jag aldrig för, vet inte varför... Brist på snö i den kanske...?/Kram från Kathleen

ullisen sa...

Toksöta barn! Min kalenderfavvo är sune och greveholm, de är på delad första plats! Ture gillade vi massor när den gick =)

Annas hjärtan sa...

Ja, Sune är ju en klassiker förstås! Bland det roligaste, förutom den självklara "knäcken" är när pappa Rudolf försöker hålla ihop sina barn när de är och storhandlar och ropar "familjen...!" Haha. Det är sånt som nästan skulle kunna hända i vår familj :-)

Ullisen sa...

Ja! Eller när han säger "det hinner vi inte, det får du göra i bilen" Håkan är kissnödig på väg till kyrkan (Rudolf är så stressad att han inte lyssnar på vad någon säger)