onsdag 30 november 2011

I'm dreaming of a...

...pink christmas? Närå. Men i Thildas rum är det ju oundvikligen rätt mycket rosa. Och därav passar det inte med så mycket pynt där inne tycker jag. Jag ångrar verkligen ihjäl mig på världens sötaste julgransprydnad som jag såg i Key west och som jag inte köpte, det var en amerikansk däckstol som var lagom stor att hänga i granen och på den satt det fastklistrat små solglasögon, flipflops mm. DEN skulle ha passat i hennes rum, ja i alla mina barns rum förresten!



Balettskorna har kommit på plats. Ska se om de blir använda på riktigt efter jul!


I år hänger en ny krans här inne och jag tycker den blev supersöt och alldeles lagom. Lite skir och lagom mycket ljus. Har köpt en sån till oss också och är helnöjd. Det enda jag saknar hemma just nu är faktiskt pappersstjärnor vilket jag inte har en enda. Måste bli ändring på det, jag har drömt om en vit stjärna med många spetsar i flera år nu men vet inte i vilket fönster jag ska ha den.

Min tanke i år är att ta in julen tidigare och ta bort den tidigare. Har säkert skrivit det förut men här hemma är jag tvärless på julen redan vid nyår. Så i år kanske granen kommer in tidigare, det är ju lite trist att ta upp den och ta bort den så fort. Och det är ju nu i adventstider som det är mysigast, inte sant?

Vill avsluta med att säga grattis till världens bästa pappa/morfar (yes jag fick ändra där,M's kollegor undrade när han skulle bjuda på tårta. Lite fika kunde han väl bjussa på trots att det inte var hans dag? ;-) Fast å andra sidan, vilka kompisar som inte ens har koll på vilken årstid man fyller år *blink*) som fyller år idag, bamsekram från mig, vi ses sen!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: