onsdag 5 oktober 2011

Tänkvärt

Häromkvällen pratade jag med en vän, som i sin tur pratat med en person i sin närhet som av olika skäl har det väldigt jobbigt. Då slog det mig, hur skört allting är. Och hur glad jag är för att jag har det som jag har det, och hur tacksam man ska vara över allt.

Så jag bestämde mig för mer kvalitetstid med barnen. Efter dagis ska vi göra nåt skoj varje dag. Därmed inte sagt att det ska följas slaviskt, och dyker det upp något skoj så tänker vi inte tacka nej för att vi ska vara hemma och måla precis. Men såhär har jag tänkt mig, i stora drag:

Måndag: Baka (chokladbollar nu på måndag, mmm. Bra för barnen att lära sig ingredienser, att hjälpa till i köket och gott att smaka även om det är matbröd till exempel)
Tisdag; Måla
Onsdag: Gå ut
Torsdag: Pyssla.
Fredagar är vi lediga, men då tänkte jag att vi ska städa först, och sen ska vi sjunga med hjälp av den hemmagjorda sångpåsen, och sen ska vi läsa extra mycket böcker. Ja, som sagt, det är lätt att gå ut för hårt i början, men som en grundtanke är det inte så dumt.



Fick de här fina rosorna av mamma idag!


Igår bakade vi bullar, jag och barnen, och idag var vi i lekparken. Supermysigt!!

Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

liffer sa...

Ojoj, det var ambitiöst! :)

Annas hjärtan sa...

Lisa: Ja det är ambitiöst. Men som sagt, jag har inte sagt att det ska bli av varje dag, men som tanke tycker jag det är bra! Och när vi bakat bullarna så slog det mig att det hade gått jättebra allting och jag hade ingen anledning att inte göra om det. Ibland orkar jag säkert inte vara pedagogisk och låta dem vara med och ösa upp en skopa var av allting för det tar sån förjordad tid då, men det skiter jag faktiskt i ;-)

Anonym: Tiff? Miss u!