söndag 9 oktober 2011

Hösten är här...

...på riktigt! Igår gjorde vi höst i trädgården. Gungställningen, rutschkanan och studsmattan har fått gå i vinteride. Blommorna likaså. Alla pellisar som varit så vackra hela sommaren har klippts ner och flyttat in i garaget. Tur att jag hann göra det igår, för imorse var det minsann inte varmt och snart ska det visst dra in ett oväder från grannlandet i väst.

Jag och barnen hann med en sväng till lekparken också, och jag hade kameran med mig och tog de här härliga bilderna. Nu syns det egentligen bara på två av bilderna, men jag älskar verkligen att vi har ett barn med otroligt blå ögon, en med grönmelerade och en med obestämbar färg, men det lutar åt att hon blir brunögd. Mina finaste 


Snart är det dags för fotografering på dagis. Jag vill absolut köpa gruppfotot för det är lite skoj när man ser barnen och alla kompisar samtidigt, men beroende på hur de andra bilderna blir så funderar jag på att skippa porträttbilderna, det är egentligen roligare med bilder ur riktiga livet, inte sant? Fast jag känner mig själv, blir de jättebra så köper jag dem ändå :-)

Vilken mysmorgon vi har haft. Frukost i lugn och ro, brasan är tänd och jag och barnen i nattlinne fortfarande.

Här ska jag se om jag kan övertala M att åka en sväng till Vassbo! Vi får se hur det blir :-)

Pussåkramheladan!


2 kommentarer:

Lina sa...

Oj, vad Linnah är lik dig! Jag har ett kort på dig som liten, det ligger i någon av mina "att spara" lådor och där är ni väldigt lika! Tre riktiga sötnosar har ni fått:) Kram

Annas hjärtan sa...

Ja, mamma och pappa säger att hon är så himla lik mig som liten. M's mamma och pappa hade en period när P var liten när de tyckte att det nästan var som en liten klon av M, och så tror jag mamma och pappa känner med mig och L. Sötsuget och humöret och utseendet är då mitt i alla fall :-D Hur är det med Söt-Signe som hunnit fylla ett år?? Stora tjejen! Kommer ni hem snart! Kram!