söndag 18 september 2011

Grisfis

Häromdagen när jag skulle städa på stortjejens rum så råkade jag välta ner den här grisen i golvet så hjulen sprack. Han (hon?) fick komma på lite lagning och allmän uppfräschning! Tidigare stod den på en svart vagn med svarta hjul men jag tyckte den blev sötare med vita detaljer faktiskt. Kroppen fick en ny ljusrosa färg också som jag tycker passade bättre än den aprikossmutsiga den hade innan.




Sitter och surfar efter nya sänglampor men det är inte så lätt! Först var jag helt inne på en hög "pinne" med lampkjol eller liknande. Men så tänkte jag att det ger ju inget vidare läsljus, och inte är det riktbart heller. Kanske borde ha någon annan sort? Var på den lokala lampaffären igår, och de hade flera jättesnygga där både skärm och lampa var i metall. Men prislappen var i högsta laget tycker jag, och så tänker jag att en skärm i metall kanske blir varm och det är ju inte så smart när man har små barn...? Hittade en annan modell med skärm i tyg som var jättefin, men så strejkade mobilkameran, måste in och ta en närmare titt någon dag!
Nu ska här strykas tvätt!

Pussåkram på er!

Inga kommentarer: