lördag 6 augusti 2011

Nya...

...krukor visar jag idag. Är så nöjd med dem! Den vita korgliknande modellen har ett innerhölje av metall. Den har jag köpt hos Irmas uthus. Den andra, fyrkantiga i zink har jag köpt hos söta Gustafssons blommor här i stan. Eller utanför stan om man ska vara petig. De har en dam som jobbar hos dem som är världens charmigaste, hon skrattar jämt! Man kan åka dit och bli glad bara därför :-) Egentligen hade de krukorna, eller lådorna för de är ju helt fyrkantiga, för att skapa höjd på arrangemang men jag lyckades övertala dem om att sälja några av dem till mig.



I den ena krukan har jag slängt (bokstavligt talat) ner lite pellisar och murgröna, och i den andra har en ljusrosa hortensia som jag fått av mamma  fått flytta in.

Igår kväll åt jag världens godaste mat! Spaghetti med kantarellstuvning. Mmmm det vattnas i munnen bara jag tänker på det. Tack svärmor för att du fixade!

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: