lördag 16 juli 2011

Ett helt nytt ord...

...fick jag lära mig häromdagen. Fönsterfris! Aldrig hört talas om innan, ärligt talat, har ni??
Hur som helst så har jag en nu, eller två faktiskt. Samma fabrikat och den ena köpt på rea, visar den andra en annan dag, den har inte riktigt funnit sin plats ännu!



Den här är av modellen gardinkappa i smide. Visst är den läcker? Jag har faktiskt spanat på dem i flera år men inte riktigt vetat var jag skulle ha dem. Men så slog det mig häromdagen, i stora vardagsrumsfönstret! Det är 180 cm brett och känns lite naket upptill eftersom jag har längder. Men nu kändes det lite ombonat, fast lätt, ljust och fräscht. Själva frisen är 110 cm bred, så först trodde jag det skulle kännas lite snålt i relation till fönstrets storlek men i och med att längderna hänger där så tänker man inte på det!



Vet inte vad det är för fel med bilderna, de känns blaskiga och suddiga. Kanske är för att batteriet börjar ta slut, eller så borde jag göra rent linsen kanske?

Den här har jag i alla fall köpt hos trevliga Majsan på Lavendel och romantik.

Nu ska jag födelsedagspyssla, lite snabbt och enkelt får det bli. Min svärmor fyller år under veckan som kommer men ska firas idag. Önskar att jag haft tid att baka, men Linnah somnade när vi var ute för att köpa krokar att hänga upp fönsterfrisen och sen vaknade hon när vi skulle bära in henne för fortsatt sovstund så hon är lite eftermiddagssur här :-)

Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: