måndag 16 maj 2011

En stjärnpall till en stjärna! När vi kom till Koffert i fredags hade jag turen att först av allt gå in i en liten bod som jag först trodde var privat. Och där stod den och väntade på mig - pallen jag suktat efter i flera år men alltid tyckt har varit för dyr. Minns inte exakt vad den kostat ute i inredningssvängarna, men det var en 7-800 kronor man fick hosta upp. För en pall liksom, där går till och med min gräns. Men jag gillar formen på den, och när jag tröttnat på ljusblått så målar jag den bara. Men just nu passar den utmärkt hos Philip! Skicket var inte perfekt men det gör inget. Säkerligen målar jag den i framtiden. Men tills vidare är den fin som den är tycker jag!
Vad jag fick betala? 50 pix, DET kallar jag fynd! Idag har jag målat utemöbler. Puh! Blir man någonsin klar?? Jisses vad många sidor det finns!! Men det ska bli urmysigt när vi kan ta ut dem och barnen får sin egen lilla vrå i trädgården. Hade hoppats på att vi skulle hunnit lägga plattor där jag ska ha dem, men nu håller vi på och funderar på att göra om lite på framsidan, och även lite invändigt i huset. Men det är bara på tankestadiet än, men ändå tillräckligt långt gånget för att man inte är sugen på att lägga om plattorna sen. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: