måndag 23 maj 2011

Blomlådor När jag ändå var framme med penseln och målade barnens utemöbler så tog jag blomlådorna som M snickrade för ett par år sedan. Förut har vi kört den enkla principen, köpt en jordsäck och planterat tomater och gurkor direkt i och sen skördat. Men i år är jag sugen på pellisar. Fast man behöver rätt många om det ska fylla lite....nån murgröna får nog slinka ner. Och kanske lite brudslöja eller liknande. Tips mottages tacksamt! Köpte fina vita pelargoner på Blomsterriket nyligen, fem för 100. Erbjudandet är självklart slut nu...eller i alla fall de vita eller ljusrosa. Så som sagt, tips tack! Vattenkanna i griffelmodell från Små Glädjen. Herrejösses vad det har blåst i denna dag! Sådär så jag inte skulle bli förvånad om utemöblerna flög förbi utanför fönstret. T hade med en kompis hem efter dagis men vi fick lov att gå in efter mellis och leka inne istället. Hoppas på lite fint väder snart så man faktiskt kan sitta ute och mysa. Idag har jag lekt Leila igen, det hör inte till vanligheterna att jag bakar annars. Men de blev rätt bra den här gången, muffins med geisha/coco/marabou mjölkchoklad. Mums! Bilder kommer!
Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: