lördag 26 mars 2011

Tripp trapp trull... ...i mitt köksfönster! Just nu är jag lite extra svag för fågelholkar och staket. I den mittersta krukan sitter en blomsterdekoration i form av det sistnämnda. Me like! Och utanför fönstret ser vi den gamla hederliga sorten som tyvärr behöver målas i sommar. Jisses vilken tid det kommer ta, vår framsida är lååång! Idag har jag och Thilda varit ensamma i Romme. Vi skulle ha åkt hela familjen men lillebror visade att han inte rikigt hade orken så han och lillasyster fick stanna hemma med pappan medan jag och T tog en tjejdag. Det var inte så dumt det heller minsann! Eftersom hon kan åka så pass bra att man inte behöver vara med och springa varje sekund så kunde jag vända näsan mot solen emellanåt och bara njuta. Sen grillade vi korv och fikade. Mmmm! Och så enkelt, bara jag och femåringen liksom. Piece of cake! Nu står städning på programmet, inte fullt lika skoj men skönt efteråt! Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Hittade din blogg av en slump.. ville bara beröma dig för en jättefin blogg fina bilder och dina söta barn Jennie

irma´s uthus sa...

hejsan, kunde inte göra din utmaning. Det var nå strul m bloggen. Men nu har jag fixat d:) tjohoo! Ha d bra! irene

Emmas idéer sa...

Hej hej.

Man får markera bilden i inlägget sedan klicka på jordgloben eller länkfiguren minns inte vilken av dem så gör man tomt där & sparar då kan man inte förstora & högerklicka...

Detta får man göra på de bilder man absolut inte vill att någon ska sno, ex på barnen.. =O)