tisdag 8 februari 2011

Pyssel á la Anna! Igår fick jag nog och rensade lite i kökssoffan. Hjälp! Där fanns mycket skräp, gamla fula mönstrade gardiner som aldrig kommer upp mer. Bort med det bara! Jag brukar förvara födelsedagsgrejer där i också, vimplar, tårtljus, ballonger, barnens födelsedagståg mm. Och eftersom jag varit flitig som en myra och samlat på mig rätt mycket så fanns där en del. Kom på att jag kanske kunde göra en varsin kartong till barnen med sakerna som är just deras. Kalaskartonger helt enkelt!
Linnah fick en blommig kartong med rosaprickigt lock, pappret kommer från Panduro. Helt perfekt eftersom deras papper ofta är lite tjockare. Nu ligger födelsedagståg och vimplar på plats. Hennes vimplar är sydda av randigt och rutigt rosa Himlatyg, tycker de blev jättesöta! Tänkte sy en likadan till Thilda, men hon föredrog en annan som jag gjort med blandade pastellfärger. Den får ni se snart, för hon fyller på måndag hon :-) Mycket kalasande nu! Kartongen sedd från sidan. Satte på lite gulligt paketsnöre som dekoration.
Thildas kartong är likadan fast tvärsom, som synes. Älskar den där bilden på henne, den är tagen på Mattes födelsedag förra året, hon ser så himla busig och pillimarisk ut. Idag har jag och Thilda varit på simskola. Oj vad kul att se hennes framsteg! Och beröm från lärarna lägger sig som bomull runt mammahjärtat. Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Lovilin sa...

Hej Anna!

Vilken bra ide, blev ju jättebra!
Hur mår ni nu? Här är det feber just nu, men bara Lovisa än så länge. Börjar tröttna på sjukdomar nu, kan tänka mig att du känner likadant!
Kanske vi kan klämma in en fika snart om barnen är på dagis?

Sen måste jag fråga, har ni Thilda på steg 1 på simskolan?

Kram
Linda

Lovilin sa...

Hej Anna!

Vilken bra ide, blev ju jättebra!
Hur mår ni nu? Här är det feber just nu, men bara Lovisa än så länge. Börjar tröttna på sjukdomar nu, kan tänka mig att du känner likadant!
Kanske vi kan klämma in en fika snart om barnen är på dagis?

Sen måste jag fråga, har ni Thilda på steg 1 på simskolan?

Kram
Linda

Annas hjärtan sa...

Hej Linda!

Jo, vi mår okej, himla jobbigt med magsjuka och P blev ju så himla skruttig. Otur!! Det känns som att det har varit mycket nu det här året med Linnahs trassliga start och sen lunginflammation och det där, och fast jag försökte hålla barnen hemma från dagis för att slippa magsjukan så kom vi ändå inte undan :-/ Låter som att ni också har det bökigt med sjukdomar.

Vi ses gärna någon dag, nästa vecka kanske?

Ja Thilda går steg 1 nu men ska gå över till steg 2 när kursen är slut, känns jätteroligt!

Kram och må så gott!