söndag 9 januari 2011

Nattens projekt! Tada, här är den, min nya favoritpryl! Vad tycks? Jag skulle nästan vilja ha den framme jämt *s*
Tindra har hört av sig och frågar hur jag gör när jag textar, jag tycker egentligen om att skriva och texta på fri hand, men i det här fallet har jag fuskat. Hittade ett typsnitt som jag tyckte om, skrev ut det på ett vanligt tunt 80 grams papper. På baksidan av pappret fyller man i konturerna av bokstäver eller i det här fallet siffror med en vanlig blyertspenna. Sedan lägger man pappret med rätsidan upp mot det man ska måla på och kluddar över det värsta man kan med pennan. Då hamnar avtrycket där det ska och man har konturer att gå efter. Baggis!
Sen tycker jag att det är absolut enklast att bara måla med en permanent tuschpenna, typ en sån som man skriver på skivor med. Vill man så kan man stryka över med ett lager vit färg så det inte blir så hårt, men i det här fallet har jag inte gjort det. Piece of cake! Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra knep du har använt dig av när du skrivit siffrorna, ska jag definitivt använda mig av någon gång! Ska göra en doptavla till min lillasyster på canvas men tycker det är så svårt att skriva snyggt med pensel, finns det någon penna som är bra att använda sig av!?/ Désirée

Annas hjärtan sa...

Hej Désirée! Ja, visst är det svårt att få till det med pensel om det ska vara litet och textat liksom. Jag kör inget speciellt märke på mina pennor, utan försöker köpa en som har både en lite grövre och en tunnare spets. Lycka till med doptavlan!

Anonym sa...

Tack Anna! Blir så inspirerad av din blogg, du gör så mycket fint!
Kram Désirée