lördag 22 januari 2011

Den som söker den letar! Jag köpte en hylla förra sommaren, på rea, från Ellos. Släpade hem kartongen, la den på ett bra ställe och sedan föll den i glömska - tills vi kom på att vi skulle göra om lite på barnens rum. Plötsligt kom jag att tänka på hyllan och hur perfekt den skulle vara på Philips rum. Började leta i garaget. Ingen hylla. Vinden. Nix. Friggeboden. Nope. Klurade ett tag. Mammas och pappas vind kanske? Trängde mig upp där också, men ingen hylla. Fick nästan svårt att sova på nätterna. Var var hyllan?? Hade vi - Gud förbjude - råkat kasta den? Osannolikt, men ändå. Fick börja om, och till slut hittade jag den, under trädgårdssoffan i friggeboden, täckt med gullfiberisolering. Puh!! Philip och Blixten kollar på....Bilar! Nu är det gympa om en timma för 17 gubbar och här sitter jag i nattlinne. In i duschen bums! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: