tisdag 11 januari 2011

Askar med alternativ Jag har gjort i ordning askar till barnen. Eller, där ljög jag. Det är bara Thildas som är klar. Måste hitta fler lådor! Den här är av zink, och den hade ett motiv på locket som jag målade över med vanlig v-slip. Sedan har jag överfört en bild från en utskift med ett speciallack och sedan slipat och lackat bilden. Tycker själv att den blev rätt charmig, så nu står de andra två på tur. Helst skulle jag som sagt vilja köpa lådor med lock utan tryck men det verkar inte vara så lätt att hitta. Tips mottages fortfarande tacksamt :-) Tanken är att vi ska förvara barnens minnessaker i dem. Allt från tidningen vi sparat från dagen de föddes till mjölktänder (i en egen liten ask förstås) Den här lådan är av A4 format, eller i alla fall näst intill. Måste se om den räcker till bara, vi har rätt mycket sparat!
Just nu förvarar vi minnessakerna i vanliga vita kartonger. Inte så dumt det heller faktiskt. Kanske ska ha zinkaskarna till nåt annat? Cd skivor eller andra fulheter som kräver förvaring? För de här lådorna vill man ju ha framme, helst utan att små hjälpredor möblerar om allt för mycket. Då finns ju risk för att innehållet kommer bort, och det vore ju synd.
Tål att tänkas på! Nu är det dags för simskolepremiär för Thilda, ska bli så skoj! Pussåkramheladan!

1 kommentar:

Lovilin sa...

Vad fint det blev!
Tänkte att Lovisa också skulle gå simskolan men det fanns inga platser kvar. Får vänta till nästa vända.

Hoppas hon tycke det är roligt!

Kram