söndag 28 november 2010

Första advent! Undrar hur många bilder på adventsljusstakar man kommer se på alla bloggar idag? Och jag ska väl inte vara sämre så här kommer mitt bidrag :-) Söta adventsgranen utanför köksfönstret är tänd. Och första ljuset i ljusstaken med förstås. Igår var vi på julmarknad i Leksand, tradition i vår familj sedan många år tillbaka. Isande kallt var det minsann, så det var nog lika bra att min minsting inte var med. Hon var hemma med pappa som inte kände sig piggelin. Snö och kallt var det där uppe (lite för mycket av den sistnämnda varan) Det händer ju att det har regnat när man varit där och då kan man ju hålla sig för skratt, inte mycket till julstämning då. Så jag tyckte nog att det var rätt mysigt ändå även om det inte gjort något om det varit -5 och vindstilla istället för närmare -16 grader och blåst. Kom hem med en ny lykta, en ny mössa (som jag klippte lapparna på direkt i affären och satte den på plats på en gång) en fårskinnshalsduk och lite annat. Nu ska vi åka och gratta min pappa som fyller år nu i veckan. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: