söndag 21 november 2010

Det lackar... ...mot jul! Usch, idag känner jag mig lite fruggig. Tror jag håller på att få barnens förkylning, ont i kroppen och allmänt olustig. För barnen började det i torsdags-fredags med minskad aptit, trötthet, lite huvudvärk och T orkade inte ens gå in på leksaksaffären när vi skulle dit i fredags (det säger ju allt!!) P bangade ur från kvällsbadet som annars är hans favorit och valde att sova istället. L är snuvig och mammig till tusen. Feber har de haft också, de stora två. Och idag är det nog min tur. Försökte ta en tuppis men ni vet hur lätt det är med en niomånaders som vaknade samtidigt som jag höll på att knoppa in och sen ville sitta och rycka mamma i håret och en tvååring som inte alls ville vila på beställning och en fyraåring som ville leka frisördocka med mig när hon trodde att jag sov. Ingen sax inblandad dock, tack och lov. Men när jag vaknade hade jag fått nya varma sköna tofflor (tack mamma!) och M höll på att sätta upp ljusstakar i kök och vardagsrum. Sen har han bjussat mig på glögg så nu känner jag mig lite piggare :-) Hittade tjejernas "Bamsen" som ljusstake. T har ju haft sin sen hon var ungefär lika gammal som L är nu, och den skära lilla grisen är den enda som verkligen betyder något för henne bland hennes leksaker och mjukisdjur. När vi åker bort packar vi alltid minst två, för det vore katastrof att sova utan Bamsen. Det var ingen medveten plan att lillasyster skulle ha ett likadant mjukisdjur, men hon snodde den från Thilda allt som oftast och som alla bebisar stoppar hon knorren i munnen vilket T verkligen avskyr (för den blir ju först blöt och sen helt sträv) så vi fick köpa egna till Linnah. Nu kryper de ner på kvällarna med varsin Bamsen och Philip med Snuffekaninen, eller Uffe som han säger. Mina älsklingar! Imorgon håller vi oss hemma från dagis och bara myser. Räknar med ett varmt och skönt bad på morgonkvisten och sedan lite sagor och annat under dagen. Kanske kan baka nån pepparkaka också för vi har faktiskt gjort deg idag! Julen är äntligen på ingång! Jag hör till den skara som gillar att plocka fram allting till advent men direkt efter julafton är jag helt mättad och vill bara ha vår, och när vi passerat nyår ska allt bort! Därför gäller det att njuta nu för det är nu det verkligen är som mysigast! Pussåkramheladan!