måndag 4 oktober 2010

Tvättstugepiff! Med tre barn och en stor hund i huset blir det en hel del tvätt. Önskar att jag hade en större tvättstuga med rejäl bänkyta där man kunde stå och sortera, kanske lyssna lite på radio. Jag tycker att det är lite mysigt att ta hand om tvätten när det är lite lagoma högar men det är det ju sällan... Hur som helsts så tycker jag att vi gjort det bästa av det vi har.. En ny gardin, lite nya handdukar på skötbordet och vips så blev det (faktiskt) roligare att vara där inne!
Anslagstavlan har ni kanske sett sedan tidigare, men nu har även Linnah fått ett eget hjärta. Me like! Vem grisen symboliserar låter vi vara osagt ;-) Även lampan har vi haft ett par år, köpte den när jag var gravid med Philip, men jag tycker fortfarande lika mycket om den. Den var röd från början men jag har målat den och shabbat den lite.
Gardinen är sydd av rosa Himlatyg, randigt på ena sidan och rutigt på den andra. (Tack för inspirationen Linda!)
Linnah har fått en ny bokstavsplansch att kika på. Handdukarna kommer från Lexington och tavlan har jag målat själv. Kan inte sägas nog ofta! Jag och Thilda säger det ofta till varandra -Gissa hur mycket jag tycker om dig? Upp till stjärnorna och tillbaka igen!
Medicinlåda för näsdroppar, febertermometer och annat som man vill ha tillgängligt.
Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Jeanette D sa...

Gud så mysigt! Hade jag en sådan tvättstuga skulle jag bosätta mig där;) Ska nog måla om fönsterkarmen som jag tänkte å upp med gardin! Kram kram

Lovilin sa...

Vad fint det blev!!
Gillar medecinlådan, var har du hittat den?
Sen tavlorfnasom du gör är så fina!!

Kram

Unknown sa...

En så fin tvättstuga vill jag också ha:) Vilken fin medicinlåda, var har du köpt den? Har varit på jakt efter en länge men inte hittat någon som passat.