tisdag 27 juli 2010

Min nya mjölburk! Jag har funderat på en ny mjölburk ett tag. Eller ny och ny, jag har aldrig haft nån. Jag är ju som bekant förvisad till det glutenfria mjölet, och det är liksom nån sorts ketchupeffekt när man ska hälla det. Först kommer ingenting, ingenting, man ruskar lite och så POFF så har det snöat i halva köket. Irriterande! Så nu ska här inte hällas mer, utan nu ska jag ta mjölet med decilitermått. Köpte en stor glasburk och satte dit ett litet hjärta. Älskar de här hjärtanen, så enkla men så söta! Rosa fick det bli för att det skulle synas lite mot det vita innehållet.
Det syns knappt, men jag har skrivit mjöl på. För säkerhets skull. Förresten, skulle ni någon gång råda brist på tapetklister så funkar det säkert att blanda två delar glutenfritt mjöl och en del vatten. Litet tips bara ;-) Nu ska snart lilla Linnah ha mat och eftersom hon vägrar nutramigen så får det bli gröt. Inte helkul att väcka henne mitt i natten och ställa sig och mecka med sånt, men som vanligt när det gäller henne - vad gör man? Pussåkramheladan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna

Jag måste bara fråga var du köpt dessa hjärtan. Jag letar som en tok men de finns ingenstans.

Kram Mia

MammasRussin sa...

Vilken fin bänk du fixat till! Vilka härliga bilder med T och skorna... ♥ Hoppas ni har en härlig sommar! KRAMIS

Annas hjärtan sa...

Hej Mia! Jag undrar om jag inte köpt dem på Små glädjen i Insjön. Söt butik med ruskigt tråkig personal för övrigt. De har funnits på fler ställen men jag har inte sett dem på länge. Hoppas du hittar dem!