söndag 11 juli 2010

Lata dagar! Oj vilken sommar! Underbart! Härliga kvällspromenader i kortärmat. Sol och vattenspridardopp på dagarna. Mmmm! Kan man frysa tiden? Igår morse bestämde jag och M att vi skulle ta en sväng till Bäsna. Vi tog en omväg och hamnade i Insjön och Leksand först. Hann med besök på både Loftgården och Lantliv. Toppendag med andra ord ;-) Är på jakt efter en ny leksaksbänk till barnen. Den vi hade förut har ju blivit förvaringsmöbel i hallen, men jag saknar den, så jag skulle vilja ha en likadan eller en liknande. På Lantliv fanns den här modellen. Skulle i så fall behöva korgar till. Svårt att hitta såna som passar kanske? 125 cm bred. Den här kommer från Interstil. Den är 110 cm bred och det är kanske en aning för smalt...? Söt bänk från Jysk. Endast 95 cm bred. Synd! Här är min gamla trotjänare från Nordal. Är det tråkigt med en till likadan? Hm. Fast den är liksom perfekt! Och så med en dyna och ett litet fårskinn på. Favorit i repris liksom. Åsikter? Vi avslutade dagen med Bäsna Handelsträdgård. Köpte en jättevacker gammaldags ros hem. Den ska tydligen vara lättskött och blomma hela sommaren. Knopparna är rosa men blommorna är vita, och den ska visst dofta gott också. Kan det bli bättre? Hm. Förutom att jag köpte en extremtålig variant som hette Polstjärnan eller nåt för ett par år sedan. I princip omöjlig att ta död på. Jag behöver väl inte säga vad som hände? Pussåkramheladan!

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Favorit i repris är aldrig tråkigt. Den är så himla fin ! Nilla

Lovilin sa...

Vilken rolig dag ni verkar ha haft!
Vi tog oss också till Bäsna igår. Köpte vita syren plantor som kanske blir en vacker häck om sisådär 5 år.
Vilken ros köpte du? Stod länge och funderade på vad jag skulle välja så det vore kul med lite tips. Lättskött är ju aldrig fel! Kan ju inte direkt skryta om att ha gröna fingrar.

Kram
Linda