fredag 25 juni 2010

Tanken var god! För det var den verkligen! Tanken alltså. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig (fast - det blir det väl aldrig?) Jag hade alltså bestämt mig för att baka muffins till världens bästa förskolefröknar. Det borde väl vara gjort i ett nafs? Muffins kan väl ingen misslyckas med? Hmfrgrfmrr. Ja. Ni fattar. TRE satser bakade jag, och ändå blev de inte bra. Skrumpnade ihop till små ledsna skosulor i botten av den söta formen. Till slut räckte inte tiden utan det var bara att gilla läget och försöka göra det bästa av saken. Kolla in den giftgröna paddan i mitten. Undrar vilken fröken som vågade sig på att äta den? Jag började med den rosa frostingen och där fick man ta kanske fem droppar färg för att det skulle bli nåt, men med den gröna råkade jag få i två av misstag från början och det var en för mycket...
Snodde ihop ett kort, bråttom bråttom förstås!
Bilder på barnen. På baksidan är förstås en bild av Linnah, som förhoppninsgvis ska börja där efter nästa sommar. Lite fånigt var det också att komma med sommarpresent när barnen antagligen kommer tillbaka om en vecka. Men då har många av ordinarie personal gått på semester så därför tyckte jag att det var lika bra att passa på nu. Ja, som sagt, det blev inte som jag tänkt mig men det kunde ju förstås varit värre! Ibland måste man ha lite distans till sig själv och det får man garanterat göra om man tittar här. Håll till godo och vrid upp ljudet så ni hör den grymma sången :-) Yes, it's me, i rosa träningsoverall! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: